Reklam
sektörünün parlayan yıldızı Titan Creative, hayranlık uyandıran reklamları
çekmeye devam ediyor. Gerçekleştirdikleri reklam projeleriyle, milyonların
beğenisini kazanan bu şirketin iki ortağı Berk Güçkıran ve Berk Yılmaz ile hoş
bir sohbet gerçekleştirdik.
M. Selman
BAŞARAN
Titan
Creative nedir, ne işle uğraşır?
Titan Creative olarak, görsel
olabilecek her türlü mecrada biz varız. Firmaların gerek kampanyalarını gerek
kurumsal kimliklerini belirili projelerini biz yönetiyoruz. Bunu halka biz
duyuruyoruz. Asıl işimiz budur. Bir firmanın halkla iletişimini sağlıyor, köprü
oluyoruz.
Titan
Creative hangi şirketlerle, firmalarla iş yapıyor?
İş yaptığımız firmalar arasında
Doğuş Holding, P&G ve Unilever gibi firmalar bulunuyor. Şöyle bir şeyi de
es geçmemek gerekir. Halkın bizden hiçbir zaman haberi yoktur. Biz arka
plandaki takımız. Görünmeyen taraftayız. Ön planda olan şey ise markanın
kendisidir. Yaptığımız reklamlarda, her zaman bu reklamı Titan Creative yapmış
denmez. Bunu genelde reklam sektörü bilir.
Bu
şirketi ne zaman kurmaya karar verdiniz iki ortak olarak?
Üniversite birinci sınıftan beri
arkadaşız. İkimizinde ortak hayalleri vardı. Bu hayalde birleşmemizi sağlayan
şey üniversitede biraraya gelmemizdi. Bu büyük bir şanstı açıkçası. Sonuçta
ikimizde birşeyler istiyorduk ve aynı çatı altında birleştik. Bunun devamında
da şirketi kurduk; piyasaya hükmetmek, farklı fikirler ortaya çıkarmak, yeni
akımlar yaratmak bir nevi devrim yapmak istedik. Nitekim bunda da başarılı
olduğumuzu düşünüyoruz.
İki
ortak çalışıyorsunuz ve beraber şirket yönetiyorsunuz. Bunun artıları ve
eksileri nelerdir?
Biz artık bazı şeyleri aştık. Çok
uzun zamandır beraber çalışıyoruz ve birbirimizn kafa yapısını çok iyi
biliyoruz. Bu bizim en büyük artımız. Çoğu zamanımız birlikte geçiyor. İş
dışında da birlikteyiz. Aramızda çok fazla tartışma yaşanmıyor. İkimizin kafa
yapısını şöyle açıklayayım: aynı ama farklı. Aynı şeyi düşünüyoruz ama farklı
açılardan bakıyoruz. Berk Yılmaz aksiyonlu projeleri severken; ben, Berk
Güçkıran, daha sade şeyleri severim. Aslında merdiven gibiyiz. Bir çıta o, bir
çıta ben.
Reklam
sektörüyle alakalı neler söylemek isersiniz hem global hem de ülke bazında?
Piyasa daralabilir, ekonomi
sıkıntılı olabilir ama işini iyi yaptığında, bu her sektörde geçerli, bence
ilerlememe şansın olmaz. İşini güzel yapan insan hiçbir zaman kötü sonuç almaz.
Üke olarak bu sektörün gerisindeyiz bunu kabul etmek gerekir. Biz sahneye çıkana
kadar sektörde yabancı firmalar yönetirdi. Ama şimdi biz nüfuz etmeye başladık
yabancılara. İngiltere, Almanya, Amerika, Dubai iş yaptığımız ülkelerin başında
geliyor. Örneğin, herkesin bildiği Alman firması Audi ile iş yapıyoruz.
Titan
Creative bize neler sunuyor? Neden firmalar sizi tercih ediyor?
Bizim yaptığımızın yanında onlar
birşey vermiyor diyebiliriz. Biz insanlara hayallerini veriyoruz, onların
hayallerini gerçeğe dönüştürüyoruz.
Birazda
kendinizden bahseder misiniz?
Ben, Berk Yılmaz, her zaman babama
özenirdim. Benim babam da reklamcı. Çünkü yaptığı iş hoşuma giderdi. Elit bir
hayat, seviyesi belli olan insanlar, lansmanlar... Bunları istiyordum. Aslında
sayısal bir öğrenciyim bir reklam ajansında CEO olmak istiyordum. Sonrasında tanıdığımız
reklamcılar bana senin hayal gücün iyidir, gel bu işi yap dediler. Benimde
kafama yattı ve bu işi seçtim. Arabadan doğan bir hırs da diyebiliriz. Araba
almak benim en büyük motivasyonum. Biz yaşıtlarımızdan öndeydik çünkü onların
farketmediği şeyleri görebiliyorduk. Ve işini severek yapmak da önemli.
Karşılaştığıız
en büyük sorun yada sorunlar nelerdir?
Parayı saymak.(burada bol ve uzunca
bir kahkaha atıldı) İnsanlara ne kadar kazandığını da açıklamak çok zor. İşimiz
insanlarla. Kafaların uyuşması lazım. Bir creative ekip var ve her kafadan bir
ses çıkıyor. O sesleri biraraya toplamak önemli. İşin olayı bu, çıkan sesleri
biraraya getirip ondan birşeyler çıkarmak gerekiyor. Bizim ekibimizdeki isimler
namını çokça duyurmuş, küresel isimler. Kötü bir fikir çıkmıyor onlardan.
Hepsinin kafasını bir fanusta toplamak gerekiyor. En büyük sorun bu. Ama şunuda
eklemek gerekir. Biz yaparız onlar beğenirler!
Hayaliniz
bu muydu? Koyduğunuz hedeflerin neresindesiniz?
Bizim hayalimizin sonu yoktur.
İşimiz zaten hayal etmek ve her zaman daha iyisiyle beslenmek. Bu sektörün
getirdiği birşey. Sektör kendini sürekli yeniler, daha ileriye gider, yeni
işler çıkar. Ve sen her zaman yenilikçiliği getiren taraf olmazsan, birgün
gelir en güçlüyken, öndeyken en arkada kalırsın. Mat olursun. Devamlı
yenilenmen lazım. Devamlı yeni hayaller kurman lazım. Sıradanlığın dışına
çıkman lazım. Bu yüzden çıta koyamıyorsun. Ama çoçuklukta koyduğumuz çıtayı
geçtiğimizi de belirtmeliyiz. İkimizde hayalini kurduğumuz arabaların reklam
filmini çektik. Bunları başardık ve şuan çoçukluk hayallerimzin çok üstündeyiz.
Ama tabikide daha bitmedi, daha fazlası var. Şu anki hedefimiz tamamen global
bir şirkete dönüşmek. O yolda da emin adımlarla gidiyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.