12 Şubat 2013 Salı

Gazi’nin lezzet emektarı


Tülin AYRANCI

Muharrem Ersoy, Gazi Üniversitesi’nde Diş Hekimliği Fakültesi ve İletişim Fakültesi ortak yemekhanesinde aşçı olarak görev yapıyor. 1957 yılında Sivas’ın Şarkışla ilçesinde dünyaya gelen Ersoy, öğrencilere lezzetli yemekler yapabilmek için yıllardır emek veriyor.


Öncelikle aşçı olmaya nasıl karar verdiniz?
Ben bu işe 35 yaşımda başladım. Tabi daha önceden deneyimlerim vardı. En azından evde hanımıma yardım ediyordum ve hanım evde olmadığında ailesinin yanına gittiğinde çocuklara ben yemek yapıyordum ve çok da beğeniyorlardı. Hatta hanımım yemeklerimi çok beğenirdi, “Benden daha güzel yapıyorsun” derdi ve gülüşürdük. Ama fırsatını bulduğum her anda evde yine yemek yaparım.

Bu işin  eğitimini mi aldınız yoksa çekirdekten mi yetiştiniz?
Ben ilkokul mezunuyum o zamanki şartlarda okumak zordu tabi, ben de daha fazla okuyamadım. Gazi Üniversitesi’ne girdiğim ilk zamanlarda mutfakta aşçılara yardım ederdim, bulaşıkları yıkardım, malzemeleri temizlerdim, zaten zamanla onların eline bakarak onları takip ederek öğrenmeye başladım. Doğrusu merakım da vardı, bu merakımı ustalarımdan da yardım alarak geliştirdim ve bugün burada öğrencilerimize hizmet veriyorum.

Gazi Üniversitesi’nde kaç yıldır görev yapıyorsunuz?
1993 yılının ekim ayında Gazi üniversitesi Diş Hekimliği ve İletişim Fakültesi yemekhanesine geldim ve o zamandan beri yerimi hiç değiştirmedim. Yaklaşık 20 yıldır aynı fakültede hizmet vermekteyim. Bulunduğum yerden ve öğrencilerimizden çok memnunum, onlara hizmet vermek beni mutlu ediyor. Özellikle kendim okuyamadığım için ve bir üniversitede çalışıp onların karnını doyurmak ve daha sonra onların derslerine gidip ders çalıştıklarını görmek beni mutlu ediyor.



Öğrencilerin yemekler hakkındaki düşünceleri ne yönde oluyor, beğeniyorlar mı?
Çok beğeniyorlar, hatta ilk tabaklarını bitirip ikinci bir tabak daha yemek istiyorlar, ama maalesef diğer öğrencilere yetersiz olur diye veremiyoruz. Yani herhangi bir şikayet almıyoruz ve öğrencilerimiz yemeklerimizi beğenerek yiyorlar. Zaten herkesin beğenisine göre yemek çıktığını düşünüyorum, özellikle et ve salata, bunları birçok kişi beğenerek yer ve bizde de bolca bunlar çıkıyor.

Yemekhanede günlük menüler kimler tarafından belirleniyor?
Merkez kampüsteki MEDİKO tarafından belirleniyor. Listeler 15 günlük olarak diyetisyenler tarafından bizlere gönderiliyor ve biz de ona göre günlük olarak yemeklerimizi yapıyoruz. Tüm malzemeler de yine oradan geliyor, sayılı bir şekilde unumuzu, yağımızı, şekerimizi yani gerekli olan malzemeleri MEDİKO gönderiyor.

Belirlenen günlük menülerin sağlıklı olduğunu düşünüyormusunuz?
Tabi bence sağlıklı, çünkü menüler zaten diyetisyenler tarafından hazırlanıyor ve onlar da bu işin eğitimini aldıkları için kesinlikle sağlıklı, zaten listelerde bizlerin kaç gram yağ, un, şeker, pirinç vs. şeyler koyacağımız da diyetisyenler tarafından sağlık kurallarına göre kalori oranları belirlenip gönderiliyor.

Yapılan yemekler yeterli oluyor mu?
Öğrenci sayısına göre yapıldığı için yeterli olmama gibi bir durum olmuyor. Biz öğrenci sayılarını MEDİKO’ya gönderiyoruz ve onlar da bu sayılara göre bizlere malzeme gönderiyorlar. Bu yüzden yemeklerimiz yeterli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.