20 Şubat 2013 Çarşamba

Neden Türkiye?


Rukiye KIRKAYA

Farida Ayvazova, eğitim için Türkiye’yi seçen öğrencilerden biri. Ayvazova Kazakistan’ın Ahıska Türklerinden. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümü 4.sınıf öğrencisi olan Ayvazova, 6 yıldır Türkiye’de yaşıyor.


Eğitiminiz için neden Türkiye’yi tercih ettiniz?
Türkiye’de okumak istememin birkaç nedeni vardı. Bunlardan ilki maddi olarak Türkiye’de eğitim daha ucuz. Kalite olarak daha iyi. Ahıska Türkü olduğumdan gerçek memleketim olan Türkiye’yi merak ettim. Bir de yurtdışında okumak daha popüler olduğu içindi.

Peki gelmeden önce ne gibi kriterleri yerine getirdiniz?
İlk olarak Türk Cumhuriyetler sınavına (TCS) girdim. Sonra Ahıska Türkler kontenjanı sınavını geçtim ve Türkiye’yi kazandım.

Türkçeyi nasıl öğrendiniz ya da önceden biliyor muydunuz?
Hayır. Türkiye Türkçesini bilmiyordum. Bu yüzden Türkiye’deki ilk yılımda İzmir Ege Üniversitesi Türk Dünyası Araştırmalar Enstitüsünde Türkçe hazırlık gördüm.

Türkçeyi öğrenirken zorlandın mı?
Ana dilim Ahıska Türkçesi (eski Türkçe) olduğu için bazı benzerlikler vardı. Yine de zorlandığım zamanlar oldu.

Yabancı öğrenci olmanın size ne gibi avantajları oldu?
Devletten burs alıyorum. YURTKUR’da bedava olarak kalıyorum. Sosyal olarak da senede bir kez düzenlenen Ahıska Türkleri gecesinde tüm dünyadan gelen Ahıska Türklerini tanıdım. Rusça ve İngilizce bilmem dolayısıyla farklı yerlerden iş teklifleri aldım. Türk kültürünü ve Türklerin misafirperverliğini sıcakkanlılığını tanıdım.

Zorlandığınız konular oldu mu?
Ailemden uzak olmak çok zordu. Bunun dışında kültür farkı olduğu için insanlarla iletişim kurarken biraz zorlandım.

Genel olarak Türkiye beklentilerinizi karşıladı mı?
Eğitim anlamında umduğumu bulamadım. Okuduğum bölüm dolayısıyla İngilizce derslerinin ağırlıklı olmasını beklerdim. Teorikten çok pratik olarak ders görmeyi umuyordum.
Sosyal hayatta ise tam tersi oldu. Buradaki insanlarla fazlasıyla iyi anlaşabildim. Güzel arkadaşlıklar edindim

Bu yıl okulunuz bitiyor. Sonrası için ne gibi planlarınız var?
Okulu bitirebilirsem Kazakistan’a dönmeyi düşünüyorum. Mesleğim dolayısıyla gelişmekte olan Kazak medyasında yer almak istiyorum. Kazakistan’da Türk dizileri yayınlanıyor. Diziler dublajlı olarak yayınlandığı için Türkçe bilen çalışanlara ihtiyaç var. Ben de bu alanda kendime iş bulabileceğimi düşünüyorum. Ancak bunları yapamazsam Türkiye’ye geri dönüp Rusça ve İngilizce bilmemden dolayı bir televizyon kanalından aldığım iş teklifini değerlendirmeyi planlıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.