14 Aralık 2015 Pazartesi

Astronomiden Gastronomiye: UZAYDA MUTFAK SANATLARI



Uzayda yemek yapmak ister miydiniz? Çocukken astronot olmak isteyen, ancak şu anda Beykent Üniversitesi Gastronomi bölümünde başarılı bir öğrenci olan Nida Eskici ile astronomiden gastronomiye uzanan hayat hikayesini ve ileride gerçekleştirmeyi düşündüğü Yerçekimsiz Ortamda Mutfak Sanatları projesini konuştuk. 
 Aslınur ÖZÇAKIR

Gastronomi alanına yönelme hikayenizi anlatır mısınız?
Bu alana yönelmemdeki en büyük sebep yaptığım yemekleri tadanların çok lezzetli bulması ve bu konuda beni desteklemeleri oldu. Çevremden aldığım olumlu tepkilerle bu mesleğe olan inancım ve hevesim daha çok arttı.

Gastronomi okumanın özel hayatınıza olumlu ya da olumsuz yansımaları neler oldu?
Henüz mesleğe atılmış biri değilim, fakat şimdiden basma kalıp yemek anlayışından ayrılmaya başladım. Daha çok geleneksel yemeklerimizi günümüz koşullarına uyarlamak ya da uyarlamaya çalışmak bende damak tarımın gelişmesinde ve yeni ürünler ortaya çıkarmamda olumlu etkileri oluyor. Ama bunların yanında özellikle gıda hijyeni üzerindeki hassasiyetim fazlaca artmakta. Artık çevreme ve hijyen kurallarına hakimiyetimi oldukça geliştiğini görmekteyim.
Astronotluk hayali kurarken gastronomi alanına nasıl yöneldiniz?
Küçükken en büyük hayalim astronot olmaktı. Uzayın uçsuz bucaksız bilinmezlikleri fazlaca ilgimi çekiyordu. Ancak zamanla bu ilgimin daha çok mutfak alanına yöneldiğini fark ettim. Çünkü yemek yaptıkça mutlu oluyordum. Bu işi büyük bir sevgiyle yaptığımı görünce gastronomi alanına yönelmeye karar verdim
Astronomi ile gastronominin sentezini yapmayı düşünüyorsunuz, peki bu sentezi oluşturma fikri nereden geldi?
Bu fikrin çıkış noktası küçüklüğümde içimde bulunan astronom olma hevesinden kaynaklanıyor. Ne kadar gastronomiyi büyük bir hevesle okusam da, yemekleri büyük bir aşkla da yapsam hep içimde bir yerlerde astronomi vardı. Bu da beni bu iki alanı birleştirmeye yöneltti.
Biraz da projenizden bahsedelim. Bu projenin gerçekleşeceği tarihi, amacı, içeriği hakkında bilgi verir misiniz?
Henüz bu hayalim proje aşamasında. Oluşması maliyetli ve zaman alacağından biraz daha geliştirip mezun olduktan sonra gerçekleştirmeyi planlıyorum. Astronomların yer çekimsiz ortamda kapsül olarak tükettikleri yiyecekleri daha önce de bahsettiğim geleneksellikten günümüz koşullarına uyarlanmış modern yemek kültürünü bu alanda geliştirmeyi hedefliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.