24 Aralık 2015 Perşembe

GÖRSEL BASINDA 19 YIL



Serdar Gün, 8 yıldır Fox Ankara Televizyonunda muhabir ve editör olarak çalışıyor. Eskişehir Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Basın-Yayın bölümü mezunu olan Gün ile haberciliğe başlama sürecini ve 19 yıldır devam ettiği televizyon gazeteciliği mesleğini konuştuk. Görsel ve yazılı basın arasındaki farklara değinen Serdar Gün, bir televizyon muhabirinin gün içinde nasıl çalıştığını da anlattı. Gün, televizyon editörlüğü hakkında da bilgi verdi.
 Seda TOLMAÇ
 “KADRO ALDIKTAN ALTI AY SONRA İŞTEN ÇIKARILDIM”
Televizyon haberciliğine nasıl başladığınızı anlatır mısınız?
1996’da Star televizyonunda stajyer olarak haberciliğe başladım. 14 ay stajyerlik yaptım. O zamanlar Star’ın ‘Star’ olduğu dönemlerdi. İnat ettim ve buradan kadro alacağım dedim. Çok çalıştım, deyim yerindeyse tırnaklarımla kazıyarak 14 ay sonunda kadro alabildim. Kadro aldıktan 6 ay sonra işten çıkarıldım. Fakat 2 ay sonra işe geri alındım (gülüyor).
Daha sonra hangi kanallarda devam ettiniz televizyon haberciliğine?
Beş sene Star televizyonunda çalıştım. Sonrasında Kanal 6 televizyonuna transfer oldum. 1,5 yıl Kanal 6’da çalıştım. Dinç Bilgin’in (Kanal 6’nın sahibi) mallarına el konulunca işsiz kaldım. Daha sonra ATV televizyonunda işe başladım ve orada da iki yıl çalıştım. Askere gidip geldikten sonra o dönem Star TV’de çalışan ve şuan Fox TV’de haber müdürü olan Tülay Ünal Öçten Star’da çalışmam için beni aradı ve ben tekrar Star televizyonunda çalışmaya başladım. Üç sene Star TV’de çalıştıktan sonra Fox Ankara haber merkezine transfer oldum. 8 yıldır da Fox Ankara haber merkezinde hem muhabir hem de editör olarak görev yapmaktayım.
Fox TV’de muhabir olarak gün içinde nasıl çalıştığınızı anlatır mısınız?
Sabah kanala geldiğimizde toplantı odasında günlük gazetelere bakıyoruz. Bize gelen haber istihbaratlarını sabah toplantılarında değerlendiriyoruz ve gündem ortaya çıkarıyoruz. O gündeme göre muhabirlere görev veriliyor. Muhabir, kameramanla beraber verilen göreve gidiyor ve haberin konusu ile ilgili bilgileri haber yerinden topluyor. Kameraman da habere uygun görüntüleri çekiyor. Daha sonra muhabir haber merkezine gelerek elde edilen görüntüleri izliyor ve görüntülere göre bir haber metni ortaya çıkarıyor. Haber metnini haber müdürümüz Tülay Ünal Öçten kontrol ederek gereken düzenlemeleri yapıyor. Televizyon haberi olduğu için haberi seslendirme ve haberin kurgu sürecini takip ederek 1,5-2 dakikalık gündemi içeren bir haber ortaya çıkarıyoruz.
Aynı zamanda editör olarak da Fox TV’de görev yapmaktasınız. Peki,  televizyon editörlüğü nedir ve editör olarak neler yaptığınızdan bahsedebilir misiniz?
Aslında genel anlamda editör kendisine gelen metni kontrol eden ve düzenleyen kişidir. Televizyon editörü de kendisine gelen haber metnini ve görüntüyü takip eder, bazen görüntüye uygun haber metnini oluşturur. Ben de televizyon editörü olarak gün içindeki haber akışını takip ediyorum. Bana gelen haber metinlerini kontrol ediyorum ve gereken yerlerde düzeltmeler yapıyorum.
“GÖRSEL BASINDA ERTESİ GÜN DİYE BİR ŞEY YOK”
Görsel basın ile yazılı basın arasındaki fark nedir size göre?
Yazılı basında yaptığın bir haber günlerce elinin altında durabiliyor. Ertesi gün yaptığın o habere ulaşabiliyorsun. Görsel basında ise ertesi gün diye bir şey yok. Yaptığın haber en fazla üç dakika televizyonda yer bulur. Ama bir gazete de yaptığın haber televizyona göre daha uzun ve ayrıntılı olabilir.
Hep görsel basında çalıştığınızdan bahsettiniz? Yazılı basında yer almayı düşünmediniz mi hiç?
Aslında benim görsel basında çalışmam biraz da şans oldu. 1995’te Anadolu Üniversitesi’nde okurken uzun bir tez hazırlamıştım. Bir gün Ümit Aslanbay (o dönem de Show TV’nin haber müdürü) ile röportaj yapmaya gitmiştim. Yazdığım tezi gördü. Bu kadar uzun tez mi yazılır diye bir espri geçti aramızda. Daha sonra okulu bitirdikten sonra yanıma gel beraber çalışalım dedi. Okul bittikten sonra Ümit Aslanbay’ın yanına gittim. Tabi ben mezun olduğumda Star TV’nin haber müdürü olmuştu. Böylece bir televizyon kanalında haberciliğe başlamış oldum. Televizyonda çalışmaya başladıkça görsel basın bana daha cazip geldi. Çünkü televizyon haberciliğinde kendini hem televizyonda gösterme hem de haberin içine daha fazla girebilme imkânın var. Sonrasında da yazılı basına geçmeyi düşünmedim zaten. Görsel basında kendimi geliştirdim ve devam ettim.
Son olarak, 8 yıldır Fox TV Ankara haber merkezinde çalışıyorsunuz. Peki, şu an kanalda kaç kişi görev yapmaktasınız?
Bir haber müdürü ve bir temsilcimiz var. Yedi muhabir ile altı kameraman var. Onun dışında kurgu ve montaj ekibimiz var. Ben de hem muhabir hem de editör olarak Fox Ankara haber merkezinde görev yapmaktayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.