1 Mart 2013 Cuma

Kızlar da futbol oynuyor


Büşra DEMİRCİ

Esranur Demirci, 12 yaşında futbol sevdalısı bir hanımefendi. Büyünce doktor olmak istiyor. Orta sahayı koruduğu gibi; hastalarını da mikroplardan koruyacağına inanıyor. Sahalarda "Sadece mavi kramponlara değil pembe kramponlara da" yer verilmesi gerektiğini belirten Esranur, "Bize her yer Trabzon" diyerek tuttuğu takımın rengini belli ediyor.      


                       
Futbol oynamaya ne zaman başladınız?
Futbol oynamaya ben de herkes gibi mahallede arkadaşlarımla oynayarak başladım. Derslerim de başarılı olduğu için, ailem bu sene profesyonel olarak okulumuz kız futbol takımında oynamama izin verdi.

Ankara il genelinde düzenlenen İlköğretim Okulları Arası Yıldız Kızlar Futbol Turnuvasında yarışıyorsunuz bu turnuva hakkında bilgi  verebilir misiniz?
Bu turnuva 6 gruptan oluşuyor. Kendi grubundan galip çıkan takım diğer gruplarla maç yapıyor. Bütün takımlar birinci olmaya çabalıyor. Birinci olan takım Fransa'ya gidecek.

Hangi mevkide oynuyorsunuz ve göreviniz nedir?
Orta sahada, sağ kanatta oynuyorum. Görevim oyuna yön vermek  ve defans ile forvet  arasında köprü oluşturmak. Amaçlarımdan biri de  rakip takımın  topunu kapmak ve gerçekleştirdiği atakları kesmek.

İlk kez krampon giydiğinizde neler hissettiniz?
Önce heyecanlandım, daha sonra kendimi güvende hissettim. Kendimi ünlü futbolcular gibi görmeye  başladım. O an forma numarasını taşıdığım İbrahim Yattara ile özdeştim.

Aileniz size destek veriyor mu?
Ailem bana destek veriyor. İlk maçımda beni yalnız bırakmadılar. Ablam, bu konuda çok heyecanlı çeşitli futbol giysileri hakkında bilgi topluyor. Mesela hangi kramponla daha iyi oynaya bilirim, hangi dizlik beni daha iyi korur diye araştırmalar yapıyor.

Ailenizde sizden başka futbolla ilgilenen var mı?
Babam futboldan nefret eder. Futbolun gereksiz ve boş iş olduğunu yeri geldiği zaman belirtmekten hiç çekinmez. Baba kız futbol muhabbeti yapamıyoruz maalesef. Anne tarafım futbolla ilgileniyor. Dayılarımın ikisi profesyonel anlamda gençlik yıllarında futbol oynamışlar. Kuzenlerimin hemen hemen hepsi futbol oynuyor. Bir araya geldiğimizde nerede olursak olalım futbol maçı yapıyoruz. Futbol oynayamayanlar da taraftar oluyor. Aile bireylerini bir araya getiriyor futbol. Beraber vakit geçirmemizi sağlıyor.




İnsanlar futbol oynadığınızı öğrenince nasıl tepkiler veriyor?  
İlk önce şaşırıyorlar daha sonra da başarılar diliyorlar. Ablamın arkadaşı ilk futbol oynadığımı öğrendiğinde keşke futbol yerine basketbol oynasaydın, futbol erkek sporu demişti.

Sizce futbol erkek oyunu mu ?
Bence futbol erkek oyunu değil. Kızların da oynayabileceği bir oyun. Bazı spor dalları ile uğraşmak için erkek olmak gerekmiyor. Bu sadece toplumsal bir yanlış anlaşılma.

Haftada kaç saat antrenman yapıyorsunuz? Bu, derslerinizi etkilemiyor mu?
Haftada iki gün ikişer saat antrenman yapıyorum. Derslerimi olumsuz yönde etkilemiyor. Çünkü ders saatlerim dışında antrenman yapıyorum. Hocam derslerimden geri kalmamı istemiyor. Eve geldiğimde derslerime çalışıyorum. Bu çalışmalarım da bana yetiyor. Ailem notlarım iyi olduğu için teşvik amacı ile okul takımında futbol oynamama izin veriyor. Derslerimden geri kalırsam futbol oynamama izin vermeyecekler, anlaşmamızı ona göre yaptık.

Futbol oynamaya ilerleyen yıllarda  devam etmek istiyor musunuz?
Hobi olarak devam etmek istiyorum. Futbol her zaman hayatımın bir köşesinde olacak. Hasta sağlığını da orta sahayı koruduğum gibi korumak istiyorum.

Esra Nur Hanım hangi takımı tutuyorsunuz?
Tabi ki Karadenizli olarak göğsümüzü kabartan takım olan Trabzonspor'u tutuyorum.     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.