29 Aralık 2014 Pazartesi

Alagöz: İkaros sığınılacak, sessiz, samimi bir liman



Kaya TİTİZ

Murat Alagöz, Uludağ Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. Alagöz, 2012'den bu yana, Ankara Konur Sokak'ta bulunan İkaros Kafe'yi işletiyor. Alagöz ile kafesi hakkında konuştuk.



Kafe işletmeciliği yapmaya nasıl karar verdiniz?
"Çocukluğumdan bu yana ticaretin içindeyim. Seyyar satıcılıkla işe başladım çocukluğumda. Sonra Uludağ Üniversitesi İşletme Fakültesi'ni bitirdim, özel bir şirkette çalışmaya başladım. 2012 yılında da burayı devraldım. Kafe fikri hep aklımdaydı ama koşullar elvermemişti. Şimdi bu işi yapıyorum. Avantajları dezavantajları var tabii ama ben memnunum."

İkaros ismi nereden geliyor? 
" Biz, kafeyi 2012' den beri işletiyoruz. İkaros, bizden önce verilmiş bir isimdi, özgürlüğü temsil ettiği için değiştirmek istemedik. Ayrıca kafenin bizden önce de daimi müşterileri vardı. İsim değişirse onları kaybedebiliriz diye düşündük."

İkaros'un müşteri kitlesini kimler oluşturuyor?
"Genellikle 15-30 yaş arası kişiler geliyor. En çok lise öğrencileri bizim müşterilerimiz. Bizi gidip ailelerine anlatıyorlar. Bazı aileler gelip gördü kafeyi, teşekkür ettiler. Alkol satışı da yapmıyoruz.  Aileler bundan da hoşnut. " 

İkaros, hangi etkinliklerinden dolayı kültür kafe olarak geçiyor?
"İkaros Kafe, Kızılay'ın kalabalığı içinde sığınılacak, sessiz, samimi bir liman.  Kafede ödüllü satranç turnuvaları, edebiyat söyleşileri, amatör şiir etkinlikleri, tarih, din, kültür, mitoloji üzerine tartışmalar yapıyoruz. Duvardaki yazıları da öğrenciler yazıyor. Bizim de hoşumuza gidiyor. Farklılık oluyor, o yüzden kaldırmıyoruz."

Kafede çalışanlara nasıl karar veriyorsunuz?
"İkaros aile kafesi. Mutfağında eşim çalışıyor, ben garsonluk yapıyorum. Gelen öğrenciler de mutfağa arada yardım ediyorlar.  Çay, kahvelerini kendileri alıyorlar. Bu da onların kendilerini burada evlerinde gibi hissetmelerini sağlıyor. Ayrıca iş başvurusu için gelenlere de samimiyeti yansıtmaya çalışıyoruz." 

İkaros'un geçmiş yıllarda lise öğrencileri için yaptığı etkinlikler bu yıl da devam ediyor. Bunlardan bahsedebilir misiniz?
"Öğrencilere destek olmak istiyoruz. Projelerimizin başında YGS denemesi yapmak geliyor. Denemeler için özel bir dershaneyle anlaştım. Denemede derece yapanlara İkaros'tan hediyelerimiz olacak. Öğrenciler parasız kaldıklarında ya da ders çalışmak amacıyla kafeye geldiklerinde de ikramda biliniyoruz. İleride üniversite öğrencileri için etkinlikler de planlıyoruz. Yurtdışında askıda çay, kahve, yemek gibi uygulamalar var, bunu Türkiye'de de geliştirmek istiyorum. İkaros'ta askıda çay uygulamamız var."

İkaros Fanzin fikri nasıl oluştu?
"Bu fikir, öğrencilerden çıktı. Kendilerini ifade edecek bir mecra arıyorlardı, fanzin yapalım dediler. Ben de destek oldum. Test sayımız yayınlandı."

İkaros'un her ayın ilk pazarı kapalı olmasının nedeni nedir?
"Oğlum bir gün yanıma geldi. 'Baba, pazar günleri ne kadar kazanıyorsan ben sana kumbaramdan vereyim. Pazar günü evde kal.' dedi. Bunun üstüne her ayın ilk pazarı kafeyi açmama kararı aldım. Ailemle vakit geçiriyoruz pazarları."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.