17 Şubat 2012 Cuma

ERKEK İŞİNE KADIN ELİ

Sibel BAŞOL
Günümüzde kadınlar erkeklerin yaptığı hemen her işte başarılı oluyor. Gittikleri yerlere de kadınlara has özelliklerini ve nazikliklerini götürüyorlar. Kadınlar artık evde oturmak yerine kendilerini kanıtlamak için erkeklerin yaptıkları işleri de yapmaya başladılar.
Günümüzde hala bazı meslekler erkek işi olarak görülüyor.  Araba tamiri, şoförlük, erkek kuaförlüğü, vatmanlık ve çaycılık yapan kadınların hepsi erkekler tarafından sarf edilen aynı cümleye maruz kalıyor: Elinin hamuruyla erkek işine karışma.
Neyse ki Türk kadınları bu genellemelere pek taviz vermiyor ve erkeklerin sayıca çok oldukları işlerde kendilerini ispatlıyorlar. Bu alanlardan biri de araba tamirciliği, erkeklerin çok fazla olduğu bu sektöre 10 yılını veren bir çocuk annesi Tülin Gezen, bu sektöre önce sekreter olarak girmiş. Daha sonra da arabalara olan merakı onu tamircilikle uğraşmaya sevk etmiş.
“Araba sektörüne giren bir daha çıkmak istemiyor” diyen Gezen, bu işte hiç zorluk yaşamadığını şu sözlerle aktarıyor:
“Etrafımda birçok erkek var, ama onlar beni bir kadın olarak görmüyor. Eşimde bana güvendiği için iş arkadaşlarımdan kıskanmıyor. O da alıştı bu duruma.”
Tülin Gezen’in devamlı müşterisi olan Ahmet Tekin, kadınların her zaman işlerini titizlikle yaptığını belirterek, her işe bir kadın elinin değmesinin çok önemli olduğunu ifade ediyor.
“Tanımadığın eve girmek sorun değil elektrik çarpması sorun”
Yenimahalle Güventepe Caddesi’ndeki Demir Elektrik sahibi Emine Kul ise iki çocuğunu okutabilmek için erkek işi demeden elektrik tamirciliğine başlamış. Kul,” Yapmak istediğiniz şeyler varsa, çekinmeyin. Bu erkek işi, bu kadın işi demeyin, deneyin” diyor.
Elektrik tamirciliğini evde bozulan prizlerle, atan sigortaları tamir ederek öğrendiğini söyleyen Kul, bu işe nasıl girdiğini şöyle anlatıyor:
“Cebimde hiç para olmadığı halde dükkân sahibiyle anlaşıp dükkânı tuttum. Malzeme almak için eşten, dosttan borç para aldım.”
Kul, yaptığı işin zorluklarını da “Tanımadığın eve girmek sorun değil elektrik çarpması sorun” diyerek esprili bir biçimde anlatıyor.
Çevredeki esnaflar ve gelen müşteriler de Kul’ dan çok memnun olduklarını belirtiyorlar. Kasap Ali yılmaz, ”Bir kadın her zaman nazik olur ve asla kavga ortamı olmaz. Bu yüzden her işe bir kadın şart” diye konuşuyor.
Kadın elinden tıraş olmak
Kadınlar, erkeklerin yaptığı pek çok işi hiç zorlanmadan yapıyor. Bunlardan biri de erkek berberliği. Yenimahalle Ergenekon Mahallesinde bulunan Karam Elit Erkek Kuaförü’nü üç yıldır işleten Edagül Şenol, bu işe tesadüfen başladığını dile getiriyor:
”Kadın kuaförü için dükkânı tuttum. Ancak burası 16 yıldır hep erkek dükkânı olmuş. Ben de yanıma kalfa alırım, o erkekleri tıraş etsin, ben de kadınlara ağda yaparım diye düşündüm.”
Kalfanın akşam 18.00’den sonra gitmesi Şenol için zorluk yaratınca kendisinin de erkekleri tıraş etmeyi öğrenmesi gerektiğini düşünmüş. “İlk başta babamı tıraş ederek başladım titreye titreye ve bu işi zamanla öğrendim” diyen Şenol, ailece gelenler olduğunu da belirtiyor:
”Adam eşini ve çocuğunu da getiriyor. Çocuğunun saçını kesiyorum, eşinin kaşını alıyorum, adamı da tıraş edip gönderiyorum.”
İlk zamanlar kadınların eşlerini bir başka kadına tıraş ettirmek istemediğini, ancak sonraları alıştıklarını anlatan Şenol, “Sarışın bakımlı bir hanıma hiçbir kadın eşini emanet etmez. Bu yüzden çok sorun yaşadım” diyor.. ilk zamanlarda sadece kadınlarla değil erkeklerle de sorun yaşadığını dile getiren Şenol, küçük yaşlardan beri babasıyla gezdiği için erkeklerle yaşadığı sorunlarla kolayca başa çıkabildiğini anlatıyor. Müşterilerin ve çevredeki esnafın artık kendisini bir kadın olarak görmediğini belirten Şenol, sekiz yıldır lisanlı kick bokscu olduğunun da altını çiziyor.
Bir buçuk yıldır Şenol’un müşterisi olan Ender Sağlam ise memnuniyetini şöyle belirtiyor:
“Hiçbir erkek dükkânını çok temiz tutamaz, ama bir kadın her gün temizliğini yapar. Edagül Hanım da her sabah yerleri silip tıraş aletlerini dezenfekte eder öyle kullanır.” 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.