8 Ocak 2013 Salı

“MEMURLAR HEDEF GÖSTERİLİYOR”


Gülay ÖZTÜRK


Hükümet 2013 yılında memurlar için 3+3 zam belirledi. Memurlar tepkilerini sokağa taşırken, gözler hükümeti sert sözlerle eleştiren sendika temsilcilerine çevrildi. Türkiye Kamu-Sen’e bağlı Türk Büro Sendikası Genel Başkanı Fahrettin Yokuş, yaptığımız röportajda yeni yılın memurlar açısından son derece zor geçeceğini belirtirken, memurları sendikal haklarını kullanmaya çağırdı. 
Maliye Bakanının “Bütçe açıklarının en önemli sebebi memurlar” sözünü hatırlatan Yokuş, bunu söylemenin açık bir ifadeyle “saygısızlık” olduğunu belirterek, 2 milyon 600 bin memurun hedef gösterildiğini söyledi.
Fotoğraf: Kalender KARAKOL

Sendikanız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Türk Büro Sendikası Kamu- Sen’e bağlı 11 sendikadan bir tanesi. Büro hizmet kolunda 43 kamu kuruluşunda örgütlüyüz. Kurulduğumuz günden bu yana özellikle yasa çıktığından itibaren hizmet kolunda en büyük sendikayız. On yıldır toplu görüşmelere katıldık. 40 binin üzerinde üyemiz var. Üye artışımızı sürdürüyoruz. Çok dinamik bir yapımız var. Çok fazla kurum olmasına rağmen, mevzuatların çok değişik olmasına rağmen alanımızda oldukça iddialı başarılı bir çalışma yürütüyoruz.

“650 Bin memur sendikal haklarını kullanmıyor .”
Genel olarak memurların yüzde kaçı bir sendikaya üye, sendikaya ilgi ne durumda?

Memur Sendika Yasası çıkalı 11 sene oldu. Hala memurlarımızın 650 bini, yani nerdeyse üye olabileceklerin yüzde otuz-otuz beşi sendikasız, bunu üzülerek söylüyorum. Hiçbir sendikaya üye değiller. Halbuki pek çok sendika var. Gelin bir yere üye olun. Birileri o sendikal hakka ulaşabilmek için kanunları zorluyor, yasaları zorluyor. “Örgütlenme hakkımı kullanmak istiyorum” diyor.

-Geçtiğimiz günlerde basına yansıyan bazı örnekler vardı. Emniyet mensuplarının, askeri sivil memurların ve yargıçların böyle bir girişimi oldu ancak önlerine bazı engeller çıkartıldığını gördük. Siz bu sendikalaşma çabalarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Ne güzel demokrasimiz gelişmiş, ileri demokrasimiz var ülkemizde! Hatta anayasamızın 90. maddesi var, örgütlenme hakkımız var. Memur, “Ben sendika hakkımı kullanmak istiyorum” diyor. Devlet, “Hayır” diyor. Ben o sivil memurlar için uğraşan arkadaşlarımızı; Akif Bey ve Abdurrahman Bey’i tebrik ediyorum. Onları alkışlıyorum. Onlar diyor ki; “Ben polis olarak, askeri sivil memur olarak, yargıç olarak haklarımı ancak sendika yoluyla geliştirebilirim!”. O önündeki engelleri yıkmak için mücadele ediyor. Kiminle mücadele ediyor; devlet yönetimiyle mücadele ediyor. 20 Yıl önce bizim yaptığımız gibi, şimdi bu arkadaşlar yapıyor. Ama ne acıdır ki, 650 bin memurumuz elindeki sendika hakkını kullanmıyor. Üzücü olan da bu! Bu hakkı herkes kullansa, bütün memurlar sendikaya üye olma hakkını kullansa, örgütlenme oranı diyelim ki yüzde 99, yüzde 100 olsa memurların hakkı daha fazla gelişir.
“2013 Kışı memurlar için zor geçecek.”

Hükümet, 2013 yılına sayılı günler kala memura yeni yılda yüzde 3+3 zam kararını açıkladı. Yeni yıl memurlar için nasıl geçecek?

-Benim bu konuda bir açıklamam oldu, medyada da yer aldı. Bunu hep söylüyorum; 2013 yılında memur için kış zor geçecek. Aslında memur için 2013 yılı tamamıyla zor geçecek. Niye zor geçecek derseniz, sebebi şu: Şimdi tabi burada üzülerek ifade ediyorum, Sayın Maliye Bakanımız geçenlerde birkaç kere açıklama yaptı ve “Bütçe açıklarının en önemli sebebi memurlar” dedi. Gerçekten bir vatandaş olarak, bırakın sendikacıyı, ben buna çok üzüldüm. Sayın Bakan böyle bir açıklama yapınca, sanki memurlara çok veriliyor da, bu yüzden bütçe açık veriyormuş gibi bir algı oluşuyor.
Hatta yine kulakları çınlasın, Sayın Çalışma Bakanımız da benzer bir şey söyledi. Dedi ki: “Bütçenin üçte ikisi memur maaşlarına gidiyor.” Aman Allah’ım! Sayın Bakanla da geçen gün görüştük. Belki bunu dememiştir de, yanlış mı yazdılar? Şimdi ben çıkıp, “Hesap kitap bilmeyen Çalışma Bakanı” desem, millet beni yadırgar.

“Hesap kitap bilmiyorlar mı?”
Sizce Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik gerçekten hesap bilmiyor mu?
Ya, nasıl derim arkadaş! Yani hesap kitap bilmese, bakan olmaz. Ama bir tane gerçek var. Bugünkü bütçemizin sadece yüzde 21-24’ü arasında bir rakam bütün personel giderlerine, emeklilere, şunlara bunlara gidiyor. Sırf memur maaşına da değil, birçok gruba gidiyor. Nasıl oluyor da, üçte iki oluyor bu? Yani dörtte bir bile değil. Ben bunlar adına üzülüyorum. Bu sözleri söylemek demek, 2 milyon 600 bin memura saygı göstermemek demektir. Saygısızlık demektir. Neden? Şimdi 2 milyon 600 bin memuru hedef göstermek, yani “Bunlar yüzünden bütçe dikiş tutmuyor, bütçenin çoğu bunlara gidiyor” demek, gerçekten saygısızlık, sevgisizlik. İnşallah bir daha söylemezler. Bu ülkede bugüne kadar hiç kimse memurların üzerinden, memurları aşağılayarak ya da memurlara haksız ifadeler kullanarak mesafe alamamıştır, bundan sonra da alamayacaktır!..
“Enflasyon tahminleri tutmuyor.”
Sayın Yokuş, siz Türkiye’nin bütçe açığına memurların sebep olmadığını söylüyorsunuz. O halde, size göre bütçe açığının sebebi nedir?
Memurlar, eğer bütçede bu kadar yüksek yer tutuyor veya bütçeden bu kadar fazlasını götürüyorsa, memurların tabiri caizse bir eli yağda, bir eli balda olması lazım. Allah’tan korksunlar ya! Şimdi soruyorum, araştırılıp bakılsın; Hükümetin bu yıl da dahil, son 3 yıldır enflasyon hesabı tuttu mu tutmadı mı? Tutmadı, değil mi! Son 3 yılda ek ödeme denge tazminatı dışında, bütün memurlara verdiğiniz zam neydi? Enflasyon kadar zam değil miydi? Geçtiğimiz iki yıl enflasyon hedefleri tutmadığı için, memur yılsonunda enflasyon farkı aldı mı, almadı mı? Bu sene de herhalde enflasyon farkı geliyor. Aralık ayı enflasyonu ne çıkar bilmiyoruz ama yine muhtemelen gelecek. Yani bunu ben söylemiyorum, ekonomiyi yönlendirenler söylüyor. Enflasyon tahmini yapanlar söylüyor. Şimdi, mevcut resmi enflasyon kadar bile zam yapılmayan memura, nasıl oluyor da hangi vicdan sahibi, hangi iman sahibi bunu böyle söyleyebiliyor? Deseler ki, biz memurlara yüzde 20 zam verdik, fazla verdik de bu yüzden dikiş tutmadı bütçemiz dese, bunun bir mantığı olabilir. Siz bütçe tahminini doğru yapamıyorsanız, yapmadığınız bütçe tahminlerinin faturasını niye yalan söyleyerek kamu çalışanlarına yüklüyorsunuz?
Gerçekleri söylesinler, ben bu bakanların alnından öpeyim, burada da alkışlayayım. Bütçe açıklarının sebepleri Suriye’ye gönderilen silahlar ve örtülü ödeneklerdir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.