24 Ocak 2013 Perşembe

Rengarenk


Duygu ARSLAN

Herkes bir gri şehir diye tutturmuş gidiyor. Gri şehir de ne demek?
Yoksa Ankara’nın her yeri griye boyanmış da benim mi haberim yok.



Geçenlerde oje satın almak için bir bijuteriye girdim. Ojelere bakarken bijuterinin sahibi ile konuşmaya başladık.
Şunu al, bunu al...
Derken bana şöyle dedi: “Ankara insanı renkli ojeleri çok fazla kullanmıyor. Daha çok siyah, kırmızı, beyaz kullanıyor.”
Bu ne demek şimdi? Oje renkleri şehirden şehire farklı mı oluyor? Renkli derken neyi kasdediyor? Hem bu renkler çok kullanılıyorsa bile siyah, kırmızı, beyaz da renkli...

Bu konu kafama takılmış olacak ki arkadaşıma sordum. Ankara’yı bir renkle tanıtmış olsan hangi renk olurdu diye. “Sarı” dedi.
Neden bu rengi söyledi bilmiyorum ama gri demedi. Neye göre renkli olunuyorsa artık bu da gayet renkli.
Sarı...
İnsanlar Ankara’ya hangi rengi yakıştırırsa yakıştırsın, ben Ankara sokaklarında yürürken yeşili, maviyi, sarıyı, kırmızıyı, griyi görüyorum. Evet griyi de görüyorum. Çünkü, Ankara rengarenk...
Ankara deniz gibi gökyüzü gibi mavi, ilkbaharda açan yapraklar gibi yeşil, sonbaharda savrulan yapraklar gibi kahve, kışın yağan kar gibi beyaz, yazın parlak güneşi gibi sarı, çiçekler gibi kırmızı, pembe...
Ankara rengarenk... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.