20 Ocak 2014 Pazartesi

İki Büyük Şehir

İmren Çiçek ÖZBEK

Üniversite öğrenimi insanı doğup büyüdüğü kentten uzaklara götürebiliyor. İzmir’den Ankara’ya okumak için gelen Sultan Özdamar da bu öğrencilerden biri. Gazi Üniversitesi Gazetecilik bölümü öğrencisi Sultan Özdamar, doğup büyüdüğü şehir İzmir’den sonra Ankara’daki yaşama alışma sürecini bize anlattı.



Üniversite tercihlerinde Ankara’yı seçme sebebiniz nedir?
Şehre göre değil üniversitelere göre seçim yapmıştım. Gazi Üniversitesi’ni diğer üniversitelerin üstünde gördüğüm için seçtim. Ayrıca okuduğum bölüm için Ankara ideal bir şehir.

Ankara’da olmaktan memnun musunuz?
Memnunum. İyi ki gelmişim.

Ankara’ya gelmeden önce Ankara hakkındaki düşünceleriniz nelerdi?
Ankara’ya gelirken havası gibi insanlarının da soğuk olacağını düşünüyordum. Ege’nin sıcakkanlı insanları gibi değillerdir sanıyordum. Ayrıca şehir yapısı olarak sadece binalardan oluşan bir şehir olarak düşünüyordum. Tamamen önyargı. Buraya geldiğimde insanlarını da sevdim, parklarıyla gölleriyle şehri de.

İzmir ile Ankara arasındaki benzer veya farklı olan noktalar nelerdir?
Kimi sorsanız denizi yok der. Bencede en büyük fark denizin olmayışı, bir de iklim. İnsan denizi ve sıcaklığı arıyor burada.


İzmir’e dair neleri özlüyorsunuz?
Her İzmirli gibi sabah kahvaltısında sıcak boyozu özlüyorum.

Ankara’ya ilk geldiğiniz günü biraz anlatır mısınız?
Ankara’ya ilk geldiğim gün çok heyecanlıydım. AŞTİ’de sohbet ettiğim bir kadın bana nereli olduğumu sormuştu, İzmirli olduğumu söylediğimde, “Burada İzmirlileri sevmezler, sorduklarında Egeliyim de” demişti. O zaman biraz korkmuştum ama daha sonra bunun çok yanlış bir bilgi olduğunu anladım.

Ankara’ya alışma sürecinde zorluk çektiniz mi?
Ankara ile ilgili pek sıkıntım olmadı. Ulaşımda biraz zorluk çekiyordum. Bunun sebebi ise Gölbaşı’nda kalıyordum ve 104 numaralı otobüs hep çok geç geliyor ve hep çok dolu oluyordu.

İzmir’e ne sıklıkla gidiyorsunuz?
Bayram tatilleri, yarıyıl tatilleri gibi zamanlarda gidiyorum. Ankara’ya alıştım artık. beni İzmir’e bağlayan tek şey ailem.

Mezun olduktan sonra Ankara’da kalmayı düşünüyor musunuz?
Ankara’da çalışmak istiyorum. İzmir’e de iş hayatından sıkıldığımda tatile ihtiyaç duyduğumda giderim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.