17 Ocak 2012 Salı

Ankara’nın ulaşımdaki kalbi: AŞTİ

Abdurrahman KOCADAĞ
Ankara’da hizmet veren Ankara Şehirlerarası Terminal işletmeciliği (AŞTİ), yaklaşık 16 yıldır, günde 150 bin yolcuyu ağırlıyor. AŞTİ’de 210 adet otobüs firması, 24 saat Türkiye’nin her yerine seferler düzenliyor.

AŞTİ Baş Müdürü Hikmet Alpdündar, “Temelleri 1984 yılında atılan AŞTİ, 16 yıldır hizmet veriyor. Yapıldığı dönemde burası şehir merkezinden uzaktı, ancak günümüz itibariyle şehrin içinde kaldı. Bu durumdan yolcular ulaşım kolaylığından dolayı memnun” diye konuştu. Altyapı ve güvenlik konusunda yeterli olduklarını söyleyen Alpdündar, “Çığırtkanlık konusunda mücadele içindeyiz” dedi.
Alpdündar: “Avrupa’da lideriz”
Karayolu taşımacılığında Türkiye’nin Avrupa’nın lideri konumunda olduğumuzu belirten Apdündar, “Bu durum sevindirici, ancak gönül isterdi ki biz de Avrupa ülkeleri gibi demiryolu ve havayolu taşımacılığında da ileri konumda olsaydık. Çünkü havayolu ve demiryolu taşımacılığı karayolu taşımacılığına oranla daha güvenli.” diye konuştu. Ankara’nın gerek başkent olması, gerekse coğrafi konumu itibariyle karayoluyla taşınan yolcu sayısının çok fazla olduğunu ifade eden Alpdündar, “Bu durum sonucunda da günde 150 bin yolcu giriş çıkışı gerçekleşmektedir. 210 adet firmanın günde yaptığı sefer sayısı, 900 ile 1000 arasında değişmektedir. Bu sayı yaz mevsimi ve özel günlerde daha da artmaktadır” dedi.
Otobüs şoförleri ücretlerin yüksekliğinden şikayetçi
AŞTİ’ de yer alan bir otobüs firmasının şoförü olan Arif Çakaltepe (50), olumsuz koşullar altında çalıştıklarını, AŞTİ yönetiminin firmalardan aldığı ücrete göre yeterli hizmet vermediğini söyledi. Şoförler için yatacak bir yerin olmamasından dert yanan Çakaltepe, “Park yeri sorunumuz var ve yetkililere sesimizi duyuramıyoruz” dedi.
Şoför Hasan Öztürk de (55) meslektaşına katıldığını ve Türkiye’de şoförlere yeterince önem verilmediğini dile getirdi. AŞTİ’de firma araçları için her şeyin ücretli olduğunu, ancak İstanbul Esenler otogarında tüm bu hizmetlerin ücretsiz olduğunu belirten Öztürk, böyle uygulamaların AŞTİ’de de yapılması ve belediyenin AŞTİ’nin temizliğine daha fazla özen göstermesi gerektiğini belirtti.
Yolculara göre yemekler pahalı, tuvaletler temizlenmiyor
Yolculardan Can Özdengül, AŞTİ’de bulunan lokantalarda yemeklerin günlük yapılmamasından yakınarak, “Yemek fiyatları yüksek, denetimlerinde artırılması gerekiyor” diye konuştu.
Yolcu Mehmet Ahmet Kurbanoğlu ise “Tuvaletleri pis, belediye buranın temizliğine önem vermiyor. Güvenlik olarak iyi korunması ve şehir içinde olması biz yolcular için olumlu bir durum” dedi.
Yolcu Kemal Yatmaz ise AŞTİ’nin Türkiye’nin en iyi otogarı olduğunu ifade ederek, “Şehir içinde olması AŞTİ’ye olan ulaşımı kolaylaştırıyor. Ancak şehir içi ulaşımın saat 24.00’de durması bazen yolcuları zor duruma sokmakta. Bu yüzden AŞTİ’yle olan bağlantımız kesiliyor, belediyeden bu duruma çözüm getirmesini bekliyoruz.” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.