19 Ocak 2012 Perşembe

‘’Yaşım küçük ama bebek değilim’’

Gizem ÇETİN
Gelişen hızlı teknolojiyle beraber internet kullanımı da hayatımızın ayrılmaz bir parçası oldu artık. Sadece yetişkinler değil, çocuklar da günlük yaşantılarının geniş zamanını internet kullanımına ayırıyorlar. Ödevleri, oyunları, sohbetleri, yaş gruplarına ait neredeyse tüm deneyimlerini sanal ortamda yaşıyorlar. Bu kadar hayatın parçası olan İnterneti ilköğretim 3. Sınıf öğrenci Cemre Aksu ile konuştuk.
Merhaba Cemre, röportaj yapmayı kabul ettiğin için teşekkür ederim öncelikle.   
Bir şey değil, yardım etmek istedim sana.                        
Çok teşekkür ediyorum tekrar. Kaç yaşındasın Cemrecim?            
9 yaşındayım tam olarak. Bir şey sorabilir miyim, bu konuştuklarımız televizyonda mı çıkacak, gazetede mi?
Televizyonda ve gazetede çıkmayacak, ama internette yayınlanabilir. Bu arada senin internetle aran nasıl?
Aram çok iyi ama annem öyle hep hep internete girmeme izin vermiyor. Bazen alıyorum çaktırmadan bilgisayarı ama yakalıyor hemen.
Niye izin vermiyor peki?
Çünkü oyun oynuyorum hep.Cemreeeee kitabını okuuuuu” diyor annem (gülüyor). Öğretmenimiz bazen ödev verdiği zaman internetten bakıp araştırın diyor, o zaman ödevimi de yapıyorum ama.
Kütüphaneden, kitaplardan falan araştırmıyor musun ödevlerini?
İnternet daha kolay ki, hem okuldaki kütüphaneyi daha çok büyükler kullanıyor. Ben de bir kere gittim ama kütüphaneye. İnternette hemen yazıyorsun ne arıyorsan çıkıyor, her şeyi bulabiliyorum.
Sınıflarınızda var mı internet?
Var, öğretmenimizin masasındaki bilgisayarda. Bir kere, bir trafik işaretinin şeklini bilmiyorduk biz, öğretmenimiz hemen açıp gösterdi bize, hepimiz öğrenmiştik o zaman.
Sen neler yapıyorsun internette, ödevlerinden başka?
Oyun oynuyorum.
Sadece oyun mu oynuyorsun? Mesela facebookun var mı?
Değişik bir sürü oyun var, hep yenisi çıkıyor. Facebook’um var, orda da oyun oynuyorum bir de arkadaşlarımla konuşuyoruz. Hayvan fotoğraflarına bakıyorum oradan.
Peki, ‘sokakta oyun oynamak mı, internette oyun oynamak mı?’ desem.
Dışarıda oyun oynamak tabi, ama dışarı çıktığım zaman sadece scootere biniyorum o da evin bahçesinden çıkmamak şartıyla. Ama arkadaşlarımı bize çağırıp beraber internette oyun oynayınca daha çok hoşuma gidiyor. Çünkü sürekli farklı oyunlar çıkıyor ve bir sürü oyun var. O zaman daha mutlu oluyorum yani. Çiftlik kuruyorum mesela, ben hayvanları çok seviyorum ama bunu gerçekte yapamam ki.
İnternette daha mı özgürsün? Yani istediğin ortamı mı yaşıyorsun?
Evet yani istediklerim gerçek olabiliyor… Ama işte annem haftada bir kaç kez kullanmama izin veriyor sadece.
Özgürce yapamadığın şeyler var mı internette ya da neler yapmak isterdin?
Eveeeettt! Mesela şu 18+, 13+ filmler var ya onları çok merak ediyorum. Bir kere gizlice izledim Testere’yi ama çok iğrençti çok korktum. Sonra hayvan alıp satmayı isterdim internetten, şimdilik bunlar. Ben zaten eskiden 8 yaşındaydım, o zaman işte 2.sınıftaydım demokrasi ve insan hakları kulübündeydim, hayvanları çok sevdiğim için bu sene hayvanları koruma kulübüne geçtim.
Demokrasi ve insan hakları kulübünde neler yapıyordunuz? Çocuk haklarıyla ilgili bilgiler verdiler mi size?  Kendi haklarından haberin var mı?         
Konuşmalar yapıyorlardı. Çocuk haklarında Eğitim hakkı var onu biliyorum ama başka hatırlamıyorum. Başka hiç bilmiyorum. (bu sırada çocuk hakları ve gazetecilik kitabına göz gezdiriyor). Zaten annem benim fikrimi soruyor ki, zorla bir şey yaptırmaz zaten.
Sadece annenin değil herkesin uyması gerekiyor bu kurallara. Son olarak eklemek istediğin bir şeyler var mı?
Bence internet daha rahat kullanılmalı, küçüğüm daha ama bebek de değilim, istediğim zaman bilgisayarı alabilmeliyim. Başkaaaa, yeni ve değişik oyunlar da olsun. Bu kadar aklıma gelenler şimdi.
Yardımların için teşekkürler.
Bir şey değil. Şirinleri izleyelim mi beraber?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.