19 Aralık 2011 Pazartesi

ANITKABİR’DEN BİR SES

Ahmet ŞAŞMAZ
Murat Koçer 1970 Ankara doğumlu. İlk ve orta öğretimini Ankara’da tamamlamış. Çeşitli işlerde çalıştıktan sonra Anıtkabir’de memur olmuş. Evli ve iki çocuk babası Murat Koçer, 12 yıldır Anıtkabir’de memur olarak görev yapıyor.

Murat Bey merhaba
Merhaba
Evet, efendim Anıtkabir denildiğinde ne hissediyorsunuz?
Anıtkabir benim ikinci evim.  12 yıldır orada görev yapıyorum.
Peki, orada çalışmak nasıl bir duygu?
Onur ve gurur verici. Gerçekten insana verdiği başka bir haz var.
Peki, memur olmak?
Memurluk gibi görmüyorum bu işi. Zamanla kendinizi oraya ait hissediyorsunuz. Sanki orada çalışmak başlıca vazifemmiş gibi geliyor.
Ne zaman emekli olmayı düşünüyorsunuz?
Daha çok var emekli olmama ama sağlıklı olduğum sürece çalışmayı istiyorum.
Anlaşılan işinizi çok seviyorsunuz?
Gerçekten öyle... Çünkü gurur verici bir işim olduğunu düşünüyorum ve bu durumdan çok memnunum.
Önemli günlerde Anıtkabirde yapılan törenler… Bize biraz da o günlerdeki duygularınızdan bahseder misiniz?
Tarifsiz bir durum. Çünkü hem hüzün hem sevinç oluyor. Oraya gelen bütün insanlar Atatürk’ün yanına geldiği için sevinçli ve gururlu, ama onun öldüğünü bildiği için hüzün dolu oluyorlar. O günlerin büyüsü çok başka… Sanki Atatürk dün ölmüş gibi. Kalabalık yaşlı, genç, çocuk, kadın, erkek herkes orada oluyor.
Size hissettirdiği şeyler nelerdir?
Çalışmaya yeni başladığım yıllarda çok tuhaf oluyordum. Ağladığım bile oldu. Ama zamanla alışıyor insan. Yine de bu durum gururlu olmama onurlu olmama engel değil. Yıllar geçtikçe daha çok nasıl desem, huzur oluyor insanda.
Peki, her sabah işe gitmek için uyandığınızda nasıl bir ruh hali içinde oluyorsunuz?
Rahat oluyorsunuz bir kere. Çünkü isteyerek geliyorsunuz. Bu işi zorunlu olduğunuz için değil de, yapmak istediğiniz için yapıyorsunuz sanki. Gerçekten çok olumlu bir durum hayatınız için. İşinize gittiğinizde huzurlu olursanız bu huzur aile yaşantınıza da yansır. Daha mutlu oluyorsunuz. İş stresi olmuyor, isteyerek yaptığınız için.
Son olarak Anıtkabir’le ilgili söylemek istediğiniz bir şey var mı?
Dediğim gibi bu işi yaptığım için çok mutluyum. Bana şuan ne vaat ederlerse etsinler ben işimi hiçbirine değişmem. Her gün orada olmak bana gurur veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.