5 Aralık 2013 Perşembe

Gamze Şener: "Üniversite sınav çıkışında ağlayan kızlar beni çok etkiledi"

Zafer DENİZ

Sadece okuldaki eğitimle üniversiteyi kazanmak oldukça zordur. Bu durumun farkına varanlar, üniversite hazırlıklarına erkenden başlarlar. Gamze Şener de bunlardan biri. Gamze, 16 yaşında ve iki sene önce Aydınlıkevler Anadolu Lisesi'ni kazanmış. Anlaşılan o ki milli eğitimimizdeki belirsizlik Gamze'yi etkilememiş. Röportaj esnasında dershane birincisi olduğunu belirten Şener, röportajımız bittikten sonra okulda da birinci olduğunu söyledi.


Aynı hükümet döneminde eğitimde reform adı altında birçok değişiklikler yapıldı. Eğitimdeki belirsizlik senin çalışmalarını etkiliyor mu?
Her gelen bakan, eğitimde iyi niyetli bir şeyler yapmaya çalışıyor; ama bize kötülük yapıyorlar. Sizin de dediğiniz gibi durmadan değişen eğitim sistemi, benim çalışmalarımı az da olsa etkiliyor.

Sence bu neden kaynaklanıyor?
Eğitimimizde temel yok.

Eğitimde yapılan reformlarla (!) müfredat değişikliği veya size okutulan resmi tarihte ilginizi çeken bir durum var mı?
Müfredatta herhangi bir değişiklik yok. Yine aynı tas aynı hamam. Resmi tarihle ilgili darbe olayları bir cümleyle geçmiş: Asker yönetime müdahale etti. Bizim bunların nedenlerini ve nasıllarını bilmeye hakkımız var.

İnternetten bu bilgilere ulaşmak zor olmasa gerek
Sorun bilgiye ulaşmak değil; sorun bilgi yığınları arasında kaybolmadan doğru bilgiye ulaşmak. Demem o ki internetteki her bilgi doğru değildir. Vikipedia 'ya herkes istediği bir şekilde bilgi yükleyebiliyor. Buradaki bilgiler her zaman doğru çıkmıyor.

Türkiye, 2005 yılı itibariyle yapılandırmacı eğitime geçti. Medyadan takip ettiğim kadarıyla 2010 yılında çok fazla dillendirilmeye başladı. Bizim lise yıllarımızda yapılandırmacı eğitim adı altında bir tane çıktı alıp hocaya veriyorduk olup bitiyordu. Sizde nasıl? Hâlâ böyle mi? Yoksa yapılandırmacı eğitim tam anlamıyla uygulanıyor mu?
Hayır uygulanmıyor.

Yapılandırmacı eğitimin ne olduğunu biliyor musunuz?
Benim yapılandırıcı eğitimden anladığım derslerden öğrendiklerimi günlük hayatımda kullanabilmektir. Devlet büyüklerimiz, bu sistemi yanlış anlamışlar ki yapılandırmacı eğitimin, akıllı tahta veya tablet bilgisayar dağıtmakla olacağını zannediyorlar

Sizin okula akıllı tahta ve tablet bilgisayarlar dağıtıldı mı?
Bizim okula sadece akıllı tahta verildi.

Akıllı tahtaların projeksiyon cihazlarından farkı nedir?
Aynı soruyu bizim hocamız, akıllı tahtaları tanıtan firma yetkilisine sormuştu. Hocamız soruyu sorduktan sonra salonda bir süre sessizlik oldu, yetkililer ancak cevap verebildiler. Cevapları da klavye ve fare derdinin olmadığını söylemişlerdi. Hocamız bunun üzerine milyonlarca liralık yatırım, fare ve klavye derdinden kurtulmak içindi ha! deyip salonu terk etmişti.

Akıllı tahtaları amacı dışında kullandığınız oluyor mu?
Tabi ki. Herkesin cebinde flash bellek var. İsteyen müzik dinliyor, isteyen video izliyor. Tahta yeni geldiğinde bir iki ay hocalarımız tahtayı kullanamadı. En iyi kullanan hoca, ancak açmayı ve kapamayı biliyordu.

Şu anda lise ikinci sınıftasın üniversiteye hazırlanmak için dershaneye gidiyorsun. İşi baştan sıkı tutmanda, üniversiteye giden ağabeyin veya ablaların mı etkili oldu?
Hayır evdekilerin etkisi veya bir baskısı olmadı. Benim üniversiteye erken hazırlanmamda üniversite sınavlarının çıkışında ağlayan kızlar çok etkili oldu diyebilirim. Ben o duruma düşmemek için elimden gelenin fazlasını yapıyorum. Bunları yaparken de sosyal faaliyetlerden de geri kalmıyorum.

Üniversite hayallerine ulaşmak için nasıl çalışıyorsun. Sistemin var mı?
Oturup sabahtan akşama kadar ineklemiyorum. Zaten buna okulun saatleri müsaade etmiyor. Okuldan gelir gelmez direkt yatıyorum; çünkü bizim okul 8 saat, tam gün olduğu için bir yerden sonra kaldıramıyorum.  Bunun üstesinden gelmek için çareyi okuldan gelir gelmez uyumakla buluyorum. Gece kalkıp birkaç saat çalıştıktan sonra tekrar yatıyorum. Hafta içi çalışmalarım bu şekilde oluyor. Az ve öz çalışıyorum. Hafta sonu ise dershaneye gidiyorum. Artık son gidişim olacak herhalde.

Dershanedeki derecen nasıl?
Övünmek gibi olmasın ama Eylül ayından beridir dershane birincisiyim. Öyle aman aman da çalışmıyorum. Sadece Türkçe ve matematikte full'e yakın yaptığım için birinciliği elimden alamıyorlar.

Hangi üniversitesi ve bölümü istiyorsun?
Belli bir üniversite ismi düşünmedim; ama Ege veya İç Anadolu Bölgesi'nden PDR(Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik) bölümünü çok istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.